Hur lång är leveranstiden?

Beställning skickas från vårt lager i Helsingborg med Postnord eller i vissa fall DHL. Beräknad leveranstid på lagerförda produkter är 1-3 dagar från det att vi mottagit din beställning.

Vid beställningar på minst 299 kr bjuder vi på frakten. Vid mindre beställningar är fraktkostnaden 49 kr.

Jag har fått ett spårningsnummer som ej går att spåra?

Det kan ta upp till 24 timmar för ett spårningsnummer att registreras hos våra fraktbolag.

Jag kontaktade kundservice, när kan jag förvänta mig ett svar? 

Vi behandlar alla inkommande ärenden i turordning, du kommer få ett svar inom 48 timmar.

Vad ska jag göra om jag misstänker att en produkt skadats i frakten?

Om du ser en transportskada eller mottagit en skadad produkt skall detta omgående meddelas kundservice, support@ascento.se, så vi omgående kan ersätta dig med en ny produkt.

Jag har inte fått den produkt jag beställde?

Har du mottagit fel produkt ber vi dig att omgående ta kontakt med kundservice, support@ascento.se, så vi omgående kan rätta till vårt misstag.

Hur anges priser på sidan?

Alla våra priser på hemsidan anges inklusive moms. Vid beställningar på minst 299 kr bjuder vi på frakten. Du kan hela tiden se storleken på din order genom att gå till kundvagnen.

Vi erbjuder flera olika betalningsalternativ för att underlätta din beställning.

Vad gör jag om jag ångrar mitt köp?

Vid alla beställningar har du 14 dagars ångerrätt från det att du mottagit din beställning även om det inte är något fel på produkterna. För att ångerrätten ska gälla får du inte påbörjat användning av en produkt. Vill du ångra ditt köp kontaktar du kundservice, support@ascento.se, anger ditt namn och ordernummer så återkopplar vi med information om hur du skickar tillbaka din beställning samt hur din betalning återförs. Vid utnyttjande av ångerrätten står du som köpare för returfrakten.

Beskrivningen på hemsidan verkar inte stämma med produkten jag fått skickad till mig?

Om en produkt inte motsvarar beskrivningen på sidan vad gäller utseende, mängd eller innehåll förbehåller vi oss rätten att korrigera eventuella felaktigheter. Det kan även gälla fel i lagersaldo eller prissättning. Om du som köpare inte accepterar vår korrigering har du givetvis möjlighet att annullera din beställning.

Varför har jag inte fått en bekräftelse till min e-post?

I vissa fall kan automatiserade utskick fastna i skräppostfilter så titta i skräpposten som första åtgärd. Har du ändå inte fått någon bekräftelse inom 12 timmar så kontakta kundtjänst, www.ascento.se, för att säkerställa att inget problem har uppstått i din order.